تمیز کردن لکه فرش

پاک کردن لکه فرش

تمیز کردن لکه فرش|پاک کردن لکه فرش میتواند برای تمامی ما موضوع ای طاقت فرسا باشد، قالیشویی مکانیزه مشهد می‌تواند انتخابی درست برای شستشوی فرش ها باشد. البته باز هم نگران نباشید ما به شما در‌این مقاله ترفندهای خوبی فرا خواهیم گرفت.

پاک کردن لکه فرش

پاک کردن لکه فرش

(پاک کردن لکه فرش)در واقعیت ترفند این میباشد که دقیقاً بدانید با چه گونه لکه ای به چه شکل برخورد نمائید چون تمیز کردن لکه فرش با دیگر لکه ها فرق دارد. به عنوان مثال پاک کردن لکه قهوه و پاک کردن جوهر دو روایت تماماً مختلف میباشد و خبر خوبی که می‌خواهیم به شما بدهیم اینه که هر چیزی که ممکن است برای پاک کردن هر لکه ی فرش لازم داشته باشید احتمالاً در کابینت شما موجود است.

خیلی مهم نیست که برای نظافت کردن لکه های فرش به کدام راه‌حل ها که در پایین گفته شده است نیاز دارید، ولی یادتان باشد هیچ گاه لکه را مالش ندهید و پخش نکنید. مالش لکه، ذرات را پخش کرده و لکه را بدتر می نماید. یک تیکه دستمال پاک و ترجیحا کهنه را بردارید و از مواد تمیز کننده فرش که در ذیل بیان میکنیم، برای حمله به دشوار ترین لکه های فرش خویش استعمال فرمایید.

تمیز کردن لکه های قهوه و چای

ممکنه تمیز کردن لکه قهوه یا این که چای از روی فرش غیر ممکن به نظر بیاد ولی میتوانید با ریختن مقدار یه خرده محلول آمونیاک این لکه ها را از در بین ببرید. همینطور قالیشویی آنلاین مشهد قادر است شمارا در تزکیه لکه های فرش یاری دهد. تمیز کردن فرش با آمونیاک شما دوستان عزیز می‌توانید لکه ی چای و قهوه تازه روی فرش را با به کارگیری از آمونیاک از بین ببرید. برای این عمل لازم میباشد که ۱ فنجان آمونیاک را در ۲ لیتر آب گرم حل فرمائید و با به کارگیری از این محلول لکه های قالی را از ناپدید کنید. ولی یادتان باشد که ممکن میباشد با یکبار به کار گیری از محلول، لکه از بین نرفته و بارها نیاز به استعمال از محلول باشد.

شیوه پاک کردن فرش با سرکه

سرکه ابر قهرمان ترین محلول ها در نابودی و پاک کردن لکه ها میباشد. برای محو گونه های لکه های متداول، این فرمول های گوناگون را برای تمیزی لکه های فرش خانگی تست بفرمائید:

لکه های کمرنگ

لکه های سبک و کمرنگ فرش را با ترکیب ۲ قاشق خوراک خوری نمک حل گردیده در ۱/۲ فنجان سرکه سپید آغشته نمائید. بگذارید محلول روی لکه کم کم خشک شود و بعد تمیز فرمایید.

لکه های تیره

برای لکه های بزرگتر یا این که تیره ، ۲ قاشق غذاخوری بوراکس را به ترکیب موجود بیافزایید و به مطابق روش قبل استعمال نمایید. برای لکه های سخت تر و خاکی و لکه های دیگر، یک خمیر درست کنید. ۱ قاشق سرکه را با ۱ قاشق طعام خوری آرد ذرت، ترکیب نمایید و با به کارگیری از دستمال صافی  ، آن را روی لکه مالش دهید. بگذارید دو روز بماند و آنگاه آن را تمیز نمایید.

برای رنگهای ریخته روی فرش

از محلول ۱/۲ قاشق چای خوری سرکه، ۱/۲ قاشق چای خوری ماده شوینده لباسشویی و دو فنجان آب استعمال نمایید. یادتان باشد قبل از اینکه ترکیب را روی فرش بزنید، رنگ را با یک اسفنج بردارید و تلاش کنید  رنگ پخش نشود و بعد فرش را با آب سرد بشویید.

نظافت کردن فرش با کرم اصلاح 

پسر کوچک شما از ریختن نوشیدنی روی فرش بسیار پشیمان میباشد، به این ترتیب با پاره ای کرم ریش تراشی در محل وضع آن را بهتر فرمائید. لکه را با یک اسفنج مرطوب آغشته نمائید، یه خرده خمیر ریش تراش را روی آن بریزید و آنگاه با یک اسفنج مرطوب پاک نمایید. کرم اصلاح روی لکه های روغنی  نیز بسیار موءثر میباشد. به آسانی کرم را روی لکه بزنید، بزارید خشک شود و با دستمال لطیف مرطوب، تر شود.

برای لکه های نوشیدنی و میوه

۱ قاشق طعام خوری پودر لباس شویی را با ۱/۲ قاشق غذاخوری سرکه سپید ترکیب کرده و با دو فنجان آب ادغام نمایید. محلول را روی لکه بزنید. برای لکه های قهوه و چای، بخش های متساوی سرکه سپید و آب را مخلوط کرده و لکه را به آن آغشته نمائید.

 روش پاک کردن گریس و نشت روغن

وای ، جوهر روی فرش! در این‌حالت، ممکنه یه خرده شیر شمارا از نگرانی نجات دهد. شیر را با آرد ذرت ادغام فرمایید تا خمیری شود. خمیر را روی لکه جوهر بمالید.بگذارید تا خمیر خانگی چندین ساعت روی فرش خشک شود، بعد از آن مانده خمیر خشک گردیده را با مسواک تمیز نمایید درصورتی که لکه ی فرش، لکه ای میباشد که در پروسه بالا و با به کار گیری از محلول های متعدد تمیز نشد نگران نباشید. شما دوستان عزیز میتوانید با مراجعه به بهترین قالیشویی مشهد از شر لکه های روی فرش خلاص گردید.

در مقالات بعدی نحوه پاک کردن انواع لکه های دیگر را نیز توضیح خواهیم داد.

از خدمات سفارش آنلاین استفاده نمایید و از ۱۰ در صد تخفیف ویژه آنلاین قالیشویی قدس مشهد بهره مند شوید.

ازبین بردن لکه چایی

ازبین بردن لکه قهوه

۳۲۱۲۱۲۸۸

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 5]
40 پاسخ
  1. نگار عبدلی
    نگار عبدلی گفته:

    بچه کوچیک داشتن و ریختن انواع و اقسام مواد روی فرش خداروشکرکه قالیشویی خوبی مثل قالیشویی مشهد هست والا جاهای دیگه بدتر فرش رو خراب میکنن و تحویل میدن

    پاسخ
  2. سمیه
    سمیه گفته:

    سلام وقت بخیر
    من دخترم روی فرش کرم گودر ریخته میخواستم بپرسم راهی برای پاک کردن لکه هست؟

    پاسخ
  3. بهاره قناعت
    بهاره قناعت گفته:

    سلام وقت بخیر
    از قالیشویی قدس ممنونم
    با روش پاک کردن لکه ها که توی سایت گذاشته بودید تونستم لکه های قهوه که روی فرشم ریخته بود رو پاک کنم

    پاسخ
  4. اسدی
    اسدی گفته:

    سلام
    من با اسپری سرکه سفید تونستم ریشه های فرشی رو که قبلا به قالیشویی دیگه ای داده بودم برطرف کنم مرسی از مطالب خوبتون

    پاسخ
  5. کاظمی
    کاظمی گفته:

    من لکه گریس رو با آرد ذرت و شیر تونستم پاک کنم
    مرسی از اطلاعات خوبی که در اختیار ما میزارید

    پاسخ
  6. پیرزاده
    پیرزاده گفته:

    با روشی که داخل سایت بود لکه قهوه رو از روی فرشم پاک کردم خدا خیرتون بده با این اطلاعات خوبتون

    پاسخ
  7. تولایی
    تولایی گفته:

    دخترم دلستر آلبالو ریخته روی فرش و لکه اش بافی مونده با کدوم یکی از این روش‌ها میشه پاکش کرد؟

    پاسخ
  8. فردوسی
    فردوسی گفته:

    برای لکه های تیره من که بچه کوچیک دارم چکار باید کنم نمیزاره دو روز این خمیر روی فرش باشه

    پاسخ
  9. یاسری
    یاسری گفته:

    پودر دکلره از دستم در رفت و ریخت روی فرشم با چی میتونم پاکش کنم رنگ یه قسمت‌هایی از فرشم رفته

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *